ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دانش آموزان حاضر، معلمان غایب| ۵۰۰ کلاس درس بدون معلم در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۷۰۷۷
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
  • ۳
دانش آموزان حاضر، معلمان غایب| ۵۰۰ کلاس درس بدون معلم در مشهد
با اینکه دو هفته از آغاز بازگشایی مدارس میگذرد، ولی بسیاری از مدارس دولتی مشهد با کمبود معلم مواجه هستند موضوعی که طی سال‌های گذشته به عنوان یک چالش جدی در خراسان رضوی مطرح بوده است و تمامی ندارد.

به گزارش خبرنگار شهرآرانیوز، دو هفته از آغاز بازگشایی مدارس میگذرد، یعنی زمانی که مدارس باید آموزش را با تمام توان آغاز کرده باشند، اما پیگیری‌های شهرآرانیوز نشان میدهد هنوز برخی از کلاس‌ها مخصوصا در حاشیه شهر مشهد، بدون معلم سپری می‌شود، دانش‌آموزان چنین کلاس‌هایی عملا از برنامه درسی عقب افتاده‌اند و هر زمان که معلمی برای‌شان تعیین شود، مجبورند با عجله و شتاب، سرفصل‌های عقب مانده را بخوانند.

کمبود معلم در کلاس درس

خانم شمسایی یکی از شهروندانی است که با گلایه از کمبود معلم در مدارس میگوید: "دو هفته از آغاز مهر گذشته است، اما هنوز کلاس‌های درس بدون معلم هستند مسئولان آموزش و پرورش و مدارس هم می‌گویند کمبود معلم داریم، حل می‌شود یعنی آموزش و پرورش نباید قبل از مهر ماه فکری برای این مشکل مهم داشته باشد چطور صحبت از افتتاح کلاس جدید می‌کنند، ولی معلم برای دانش آموزان پیش‌بینی نکردند! "

کلاس ورزش یا بلاتکلیفی؟

خانم زمردی یکی دیگر از والدین دانش آموزان در حاشیه شهر مشهد است که میگوید: مدارس از دانش آموزان اتباع که بدون مجوز ثبت نام کردند پر شده است. در یک کلاس کوچک، ۴۸ دانش آموزدر شرایطی درس میخوانند که یک زنگ معلم هست زنگ دیگر به دلیل نبود معلم، زنگ ورزش اعلام میکنند. دو هفته گذشته است هنوز آموزش، به طور رسمی شروع نشده است تا کی این وضعیت قرار است ادامه یابد؟ آیا کسی پاسخگوی عقب افتادگی دانش آموزان است؟

در مقطع ابتدایی کلاس بدون معلم نداریم

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص کلاس‌های بدون معلم اظهار میکند: برای مقطع ابتدایی کلاس بدون معلم نداریم و فرآیند آموزش تعطیل نیست. والدین، چون میبینند برخی کلاس‌ها در مقطع ابتدایی معلم ثابت ندارند، گمان میکنند کلاس بدون درس و آموزش است در حالیکه از معاونین مدارس، راهبر آموزشی و همکاران شیفت مخالف خواستیم تا دو هفته‌ای با ما همراهی کنند تا کلاس بدون معلم نماند.

آذر رشیدی با بیان اینکه نواحی ۱، ۲، ۵ و تبادکان به دلیل حاشیه شهر بودن و تراکم بالای اتباع بیشتر چالش کمبود معلم را دارند، ادامه میدهد: خراسان رضوی بیشترین ورودی اتباع را دارد و بیشترین مشکل در کمبود معلم را هم داراست، طبق مصوبه جدید امسال، اتباع بدون سنجش هم می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند که ما نمی‌توانیم این عده را پوشش ندهیم. آمار دانش آموزان بالاست و فضای فیزیکی کلاس‌ها کم است. نیروی انسانی هم که ما در نظر گرفتیم برای یک کلاس ۳۶ نفره است و وقتی تعداد دانش آموزان بالا می‌رود به چالش بر میخوریم.

وی به دانشجویان ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان اشاره می کند که سال آینده قرار است معلم شوند و امسال به کمک مدارس می‌آیند و می گوید: هنوز نیرو‌هایی که قرار بود از طریق ماده ۲۸ جذب مدارس شوند به ما داده نشده است و در تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد. از هفته آینده نیز مشکل کمبود معلم در مقطع ابتدایی رفع خواهد شد، ولی تعداد این نیرو‌ها در تکمیل ظرفیت مشخص می‌شود که هنوز از سمت وزارتخانه اعلام نشده است.

هفته آینده مشکل کمبود معلم در مقطع ابتدایی برطرف خواهد شد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی میگوید: با توجه به اینکه در آزمون استخدامی امسال حدود هزار نفردر مشهد جذب شدند هزار کلاس درس در مشهد با مشکل کمبود معلم مواجه هستند امیدواریم تا هفته آینده این مشکل برای مقطع ابتدایی وحداکثر تا پایان مهر برای مقطع متوسطه از طریق تکمیل ظرفیت جذب معلمان برطرف خواهد شد.

صفدر سلطانی با اشاره به بازدید میدانی از مدارس مقطع متوسطه در مشهد میگوید: از مدارس بازدید داشتیم برخی کلاس‌ها به صورت تجمیعی یعنی هر سه کلاس با یک معلم برگزار شده است تا روند آموزش تعطیل نشود.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در مقاطع ابتدایی است که در هفته آتی مخصوصا در حوزه ابتدایی در استان کمبود معلم نخواهیم داشت ادامه میدهد: هزار معلم در دوره‌های ابتدایی و متوسطه در سطح مشهد کمبود داریم که از این تعداد ۷۰ درصد در مقطع ابتدایی و ۳۰ درس در مقطع متوسطه هستند. حدود ۵۰۰ کلاس از طریق به کارگیری معلمین شیفت مخالف و یا برگزاری کلاس به صورت تجمیعی پوشش داده شدند، ولی متاسفانه ۵۰۰ کلاس درس دیگردر مشهد هنوز بدون معلم هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی میگوید: امروز چهارشنبه مورخ ۱۲ مهر ماه الی ۱۴ مهر ماه در کارگروه توسعه استان، برنامه‌ای را برای جذب معلمان قبل از اعلام سازمان سنجش خواهیم داشت در جذب معلمان مقطع متوسطه هم منتظر اعلام نتایج تکمیل ظرفیت در استان، نمی‌مانیم و زودتر اقدام خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
0
0
بیشتر از 500 تا قطعا کمبود دارن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
دو هفته است بچه ها را به حال خودشون رها کردن لعنت بر مدیران بی کفایت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
0
0
با سلام مدرسه ها علاوه بر کمبود معلم کتابهای درسی رو هم به بچه ها ندادن یا نصف کلاس کتاب دارن نصف کلاس ندارن حرفی هم که میزنی میگن باید برامون بفرستن اون مدرسه مگه آمار دانش آموز رو نداره که به همون تعداد کتاب تحویل بکیره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->